Alt

Makrohranila

Makrohranila

V tem članku si bomo na kratko pogledali, kaj so makrohranila in jih v kasnejših člankih tudi podrobneje opisali. Poznavanje makrohranil je ključnega pomena, če želimo jesti zdravo in smiselno.

Makrohranila so spojine, ki jih v telo vnašamo v razmeroma velikih količinah (v gramih), služijo nam kot vir energije ter imajo druge pomembne funkcije. Med makrohranila uvrščamo beljakovine, maščobe in ogljikove hidrate:

  • maščobe imajo najvišjo energijsko vrednost - 1 g maščob sprosti 9 kCal energije (37 kJ),
  • en gram beljakovin sprosti 4 kCal (17 kJ) in
  • en gram ogljikovih hidratov sprosti prav tako 4 kcal. Kaj to pomeni? Preprosto povedano, porabiti moramo 4 kCal, da lahko rečemo, da samo pokurili 1 gram ogljikovih hidratov.

Pomembno je, da uživamo vsa tri makrohranila in imamo prehrano čim bolj raznovrstno. Kakšno pa je idealno razmerje makrohranil, je večno vprašanje, na katerega še danes strokovnjaki niso uspeli odgovoriti.

Več o posameznih makrohranilih si preberite na spodnjih povezavah:

Vir:
Makrohranila. Odprta platforma za klinično prehrano. Pridobljeno 7.3.2018 iz http://www.opkp.si/sl_SI/cms/pomoc/pomoc-pri-delu-z-opkp/makrohranila

Preverite še: Shujševalni program

Preberite še

view
Kis - pomočnik pri hujšanju

Kis - pomočnik pri hujšanju

Morda ste že slišali, da kis pripomore pri hujšanju in izgubi odvečne maščobe. Nekaj žlic kisa pred obrokom ali pa malo zmešanega z vodo pred spanjem. Pa so to le miti ali resnice? Pa si...

Preberi več
view
Ogljikovi hidrati

Ogljikovi hidrati

Ogljikovi hidrati so ena izmed 3 makro hranil v naši prehrani. So glavna hranilna snov, ki organizmu zagotavlju energijo. Ogljikovi hidrati izredno pomembni, a vseeno jih telo lahko sintetizira...

Preberi več
view
Zrelost sadja

Zrelost sadja

Bolj kot je sadje zrelo, večji je glikemični indeks. To smo že pisali v blogu #5. Če je sadje manj zrelo, bolj zeleno, kislo, manjši je GI in obratno.

Preberi več