Alt

Kako lahko jajca pomagajo pri hujšanju?

Kako lahko jajca pomagajo pri hujšanju?

Jajca preprečujejo srčno-žilne bolezni, nudijo najbolj kvalitetne beljakovine in z uživanjem jajc si zagotovimo zadostno količino vitamina D (kar je v temnejšem delu leta še posebej pomembno), vitamina B in holina. Kako pa lahko jajca pomagajo pri hujšanju?

JAJCA ZA ZAJTRK

Veliko raziskav je pokazalo, kako jajca za zajtrk zmanjšajo lakoto tekom dneva, posledično za kosilo in večerjo zaužijemo manj kalorij. Beljakovine v jajcu nasitijo in občutek sitosti se ohrani dlje časa. Prav tako beljakovine in maščobe v jajcu dajo veliko energije, vendar raven krvnega sladkorja ne poskoči (kar bi privedlo do kasnejšega strmega padca krvnega sladkorja ter utrujenosti in lakote). Jajca ogljikovih hidratov na vsebujejo in glikemični indeks je nizek.

Več o glikemičnem indeksu preberite na povezavi Kaj je glikemični indeks in kako nam pomaga pri hujšanju?

JAJCA – HRANA ZA MIŠICE

Beljakovine v jajcu pomagajo pri pridobivanju oz. ohranjanju mišične mase. Pri otrocih jo pomagajo graditi, pri starejših pa ohranjati.

Mišične mase želimo ohraniti čim več …

  • ker je med drugim izrednega pomena pri hujšanju in izgubi telesne teže in
  • ker s tem preprečimo padec bazalnega metabolizma.

Jajca tako posredno lahko pripomorejo k hujšanju, skozi ohranjanje mišične mase.

ZAKLJUČEK

Če si za zajtrk privoščite jajce, bo občutek sitosti trajal dlje časa, zato boste zelo verjetno čez dan zaužili manj kalorij, poskrbeli boste za zdravje srca ter za ohranjanje oz. pridobivanje mišične mase.

Pa naj še kdo reče, da jajce ni super živilo.

Viri

Layman, K.L. in Rodriguez, N. (2009). Egg Protein as a Source of Power, Strength, and Energy. Nutrition Today. 44(1):43-48
Leidy, H.J. in drugi (2008). Increased dietary protein consumed at breakfast leads to an initial and sustained feeling of fullness during energy restriction compared to other meal times. BJN, objavljeno na spletu: September 2, 2008.
Ratliff, J. in drugi (2010). Consuming eggs for breakfast influences plasma glucose and ghrelin, while reducing energy intake during the next 24 hours in adult men. Nutr Res. 2010 Feb;30(2):96-103.

Preberite še

view
Mediteranska dieta

Mediteranska dieta

V Športni Kliniki trdimo in zagovarjamo, da univerzalno idealna prehrana za vse ne obstaja. Vseeno pa je mediteranska dieta zelo blizu in morda vredna vaše pozornosti. Veliko študijo, s kar 7500...

Preberi več
view
Ketonska dieta za hujšanje - da ali ne?

Ketonska dieta za hujšanje - da ali ne?

Ketonska dieta (ketogena) je bila prakticirana že 100 let nazaj, ko je služila kot zdravilo za epileptične napade pri otrocih. Ketonska dieta je šele v osemdesetih letih postala popularna metoda...

Preberi več
view
V savni ne kurimo maščob!

V savni ne kurimo maščob!

Žal ne obstaja nič takega, kot je shujševalno znojenje.

Preberi več