Alt

Kako lahko jajca pomagajo pri hujšanju?

Kako lahko jajca pomagajo pri hujšanju?

Jajca preprečujejo srčno-žilne bolezni, nudijo najbolj kvalitetne beljakovine in z uživanjem jajc si zagotovimo zadostno količino vitamina D (kar je v temnejšem delu leta še posebej pomembno), vitamina B in holina. Kako pa lahko jajca pomagajo pri hujšanju?

JAJCA ZA ZAJTRK

Veliko raziskav je pokazalo, kako jajca za zajtrk zmanjšajo lakoto tekom dneva, posledično za kosilo in večerjo zaužijemo manj kalorij. Beljakovine v jajcu nasitijo in občutek sitosti se ohrani dlje časa. Prav tako beljakovine in maščobe v jajcu dajo veliko energije, vendar raven krvnega sladkorja ne poskoči (kar bi privedlo do kasnejšega strmega padca krvnega sladkorja ter utrujenosti in lakote). Jajca ogljikovih hidratov na vsebujejo in glikemični indeks je nizek.

Več o glikemičnem indeksu preberite na povezavi Kaj je glikemični indeks in kako nam pomaga pri hujšanju?

JAJCA – HRANA ZA MIŠICE

Beljakovine v jajcu pomagajo pri pridobivanju oz. ohranjanju mišične mase. Pri otrocih jo pomagajo graditi, pri starejših pa ohranjati.

Mišične mase želimo ohraniti čim več …

  • ker je med drugim izrednega pomena pri hujšanju in izgubi telesne teže in
  • ker s tem preprečimo padec bazalnega metabolizma.

Jajca tako posredno lahko pripomorejo k hujšanju, skozi ohranjanje mišične mase.

ZAKLJUČEK

Če si za zajtrk privoščite jajce, bo občutek sitosti trajal dlje časa, zato boste zelo verjetno čez dan zaužili manj kalorij, poskrbeli boste za zdravje srca ter za ohranjanje oz. pridobivanje mišične mase.

Pa naj še kdo reče, da jajce ni super živilo.

Viri

Layman, K.L. in Rodriguez, N. (2009). Egg Protein as a Source of Power, Strength, and Energy. Nutrition Today. 44(1):43-48
Leidy, H.J. in drugi (2008). Increased dietary protein consumed at breakfast leads to an initial and sustained feeling of fullness during energy restriction compared to other meal times. BJN, objavljeno na spletu: September 2, 2008.
Ratliff, J. in drugi (2010). Consuming eggs for breakfast influences plasma glucose and ghrelin, while reducing energy intake during the next 24 hours in adult men. Nutr Res. 2010 Feb;30(2):96-103.

Preberite še

view
Hujšam. Kako pogosto naj se tehtam?

Hujšam. Kako pogosto naj se tehtam?

Odločili ste se, da boste izgubili nekaj kilogramov. Imate program vadbe in prehranski načrt. Prišel je trenutek resnice, ko morate preveriti napredek na tehtnici. Kako pogosto se tehtati?

Preberi več
view
Fat burner za hujšanje

Fat burner za hujšanje

Idealno orodje za topljenje maščob in super hitro porabo kalorij. Nasvidenje kilogrami in maščoba! Izdelek bo topil vaš trebuh tudi ko niste v telovadnici in vas nagradil s hitro in uspešno porabo...

Preberi več
view
Intermittent fasting kot shujševalna metoda

Intermittent fasting kot shujševalna metoda

Bi verjeli, če vam rečemo, da lahko izgubite kilograme brez da bi se morali dnevno držati predpisanega jedilnika? Število prekomerno hranjenih in debelih se viša iz leta v leto, odvečna teža pa...

Preberi več