Alt

Kaj je glikemični indeks in kako nam pomaga pri hujšanju?

Kaj je glikemični indeks in kako nam pomaga pri hujšanju?

Glikemični indeks (GI) razvršča vsa živila glede na dvig sladkorja v krvi po zaužitju. Vsa živila primerja z glukozo (zelo velik dvig sladkorja v krvi) ter jih razvrsti v tri skupine:

  • nizek
  • srednji in
  • visok GI.

Ko na primer zaužijemo košček torte ali pa košček polnozrnatega kruha, vsak drugače vplivata na porast sladkorja v krvi (prehiter dvig sladkorja v krvi = nalaganje maščob). Vsa sladka živila imajo seveda visok glikemični indeks, kar pomeni, da povzročijo nalaganje maščob. Vendar za sladkarije že vsi vemo, da niso dobre.

Kako obrniti glikemični indeks sebi v prid in z njim hujšati?

Vedno se moramo nagibati k živilom z nižjim glikemičnim indeksom (pod 40), pa tudi tistih s srednjim (do 60), se nam ni potrebno popolnoma izogibati.  Živila z večjim glikemičnim indeksom (med 60 in 100) ponavadi zaužijemo zgolj po intenzivnem treningu ali športnem nastopu. Pa še tega naj se poslužujejo le vrhunski športniki, ostali bomo več odnesli od živil z nizkim ali srednjim glikemičnim indeksom.

TABELO Z ŽIVILI SI LAHKO PRENESETE TUKAJ:
Glikemični indeks živil

Preberite še:

Viri:
www.montignac.com/en/the-glycemic-index-concept
Fodor, A. (2007). Športna rekreacija, prehranjevanje in nekateri psihološki vidiki pri zdravljenju debelosti (Diplomsko delo, Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport). Pridobljeno iz https://www.fsp.uni-lj.si/cobiss/diplome/Diploma22051160FodorArpad.pdf

Preberite še

view
Kofein pred vadbo lahko poveča kurjenje maščob

Kofein pred vadbo lahko poveča kurjenje maščob

Uživanje kofeina pred vadbo lahko poveča porabo maščob med vadbo nizke do srednje intenzivnosti, ter ohranja glikogen. Poleg tega kofein izboljša tako dolgotrajno kot kratkotrajno vzdržljivost,...

Preberi več
view
Sok rdeče pese - naravni doping

Sok rdeče pese - naravni doping

Rdeča pesa dobiva vse več pozornosti v svetu vzdržljivostnih športov. Rdeča pesa ima visoko vsebnost nitratov in zviša raven dušikovega oksida, kar bi lahko prineslo tako akutne kot trajne...

Preberi več
view
Katera hrana znižuje glikemični indeks?

Katera hrana znižuje glikemični indeks?

Vnos živil z določeno vrsto vlaknin zniža celokupni holesterol, tako da zniža LDL (slab) holesterol (na HDL vpliva nima). Posebno učinkovita so živila, ki vsebujejo vodotopne vlaknine.

Preberi več