Alt

Kako prebava in črevesna flora vplivata na naše zdravje?

Kako prebava in črevesna flora vplivata na naše zdravje?

Ste vedeli, da naše črevesje vsebuje kar 100 milijard bakterij, kar je 10-krat več, kot imamo lastnih celic? Površina tankega in debelega črevesja znaša med 180 in 300 kvadratnih metrov. Gre za največji organ v našem telesu in znanstveniki šele odkrivajo, kako neverjetno pomembna je zdrava prebava in optimalno okolje, v katerem naše žive bakterije živijo.

Izrednega pomena je tudi ohranjanje optimalnega razmerja bakterij. V našem črevesju namreč živi več 1000 različnih vrst bakterij. Večina na nas vpliva pozitivno, nekaj pa je tudi slabih. V kolikor se to razmerje poruši in imamo preveč slabih, ima to lahko različne negativne posledice in vplive na naše zdravje.

Potencialen vpliv na telesno težo
Obstaja več raziskav, kjer so primerjali črevesne flore in razmerja bakterij pri enojajčnih dvojčkih, kjer je eden imel prekomerno telesno težo, drugi pa ne. Ugotovili so, da so popolnoma drugačne, kar dokazuje, da črevesna flora ni genetska, temveč se nam oblikuje po rojstvu in se nanjo lahko vpliva.

Šli so še en korak naprej in celo prenesli vzorec bakterij iz črevesja dvojčkov, na miši. Miš, ki je prejela vzorec osebe s prekomerno težo, sej zredila tudi sama. Medtem ko se druga miš, ki je prejela vzorec bakterij osebe z optimalno telesno težo, ni zredila. Najbolj zanimivo pa je, da sta obe miši v tem času jedli in uživali popolnoma identično količino in vrsto hrane. To dokazuje, da ima črevesna flora in optimalno ali porušeno razmerje bakterij, direkten vpliv na našo telesno težo!

Drugi vplivi
Druge moderne raziskave kažejo, da črevesna flora neposredno vpliva tudi na naš imunski sistem, krvni sladkor, počutje in celo vpliva na naš genski zapis! Odkrili so, da naše črevesje neposredno obojestransko komunicira celo z našimi možgani. Raziskav, ki tedensko presenečajo in odkrivajo vpliv črevesja na človeka, je ogromno. Zaradi vseh ugotovitev znanstveniki in zdravniki, vse več pozornosti namenjajo zdravemu črevesnemu okolju in optimalnemu razmerju različnih bakterij, ki ji imamo.

Na nas in našo prebavo pozitivno vpliva in je smiselno vključiti v prehrano:

  • Vlaknine – optimizirajo in hranijo bakterije v našem črevesju. S tem preprečujemo, da bi se bakterije hranile s površino našega črevesja in preprečimo morebitne okužbe. Delujejo tudi kot nekakšno zdravilo, preprečujejo vnetne procese in rakava obolenja. Teorija je tudi, da naj bi »nasitene« bakterije to informacijo poslale tudi v možgane in direktno vplivale na naš občutek lakote oz. sitosti,
  • Mlečnokislinske bakterije (fermentirani izdelki, jogurt in kefir) – optimalno delujejo na črevesne bakterije. Raziskave so pokazale, da kdor kombinira dieto z mlečnokislinskimi bakterijami, izgubi več teže in večji odstotek maščobe.
     

Smiselno se je izogibati:

  • Umetnim sladilom – nekatere bakterije se z njimi prehranjujejo in umetna sladila tako zrušijo optimalno, naravno ravnovesje bakterij. Znanstveniki zaradi tega sumijo, da bi umetna sladila na tak način lahko posredno negativno vplivajo ravno na to, zaradi česar so bila ustvarjena - prekomerno telesno težo in sladkorno bolezen.
  • Antibiotikom (kadar se jim lahko izognemo - ko in če jih predpiše zdravnik, jih jemljemo) – antibiotike uporabljamo pri zdravljenju bakterijskih okužb, saj učinkovito uničujejo bakterije v našem telesu. Poleg slabih bakterij, pa antibiotiki napadejo oz. vplivajo tudi na bakteriji v našem črevesju. S tem na dolgi rok posredno vplivajo na naše zdravje in imunski sistem.

Upamo, da se zdaj bolj zavedate pomembnosti naše prebave in črevesne flore. Najboljše pri vsem skupaj je, da lahko nanjo direktno vplivate s svojimi navadami in prehrano (morda pa je to tudi slaba stran, v kolikor se vam za vašo prebavo ne da skrbeti). Uživajte zelenjavo, polnozrnate izdelke in jogurt vsak dan. Izogibajte se umetnim sladilom in ne segajte po antibiotikih, kadar to res ni potrebno.

V kolikor si želite dodatno izboljšati svoje zdravje in morda tudi izgubiti kakšen kilogram, se lahko pridružite enemu od naših programov Zdravje ali Shujševalni program in nam pišete na info@sportnaklinika.si ali na spletni obrazec TUKAJ!

Viri
Ridaura, V.K. in drugi (2014). Cultured gut microbiota from twins discordant for obesity modulate adiposity and metabolic phenotypes in mice. Science. 2013 Sep 6;341(6150):1241214.
Turnbaugh, P.J. in drugi (2009). A core gut microbiome in obese and lean twins. Nature. 2009 Jan 22;457(7228):480-4.

 

Preberite še

view
Ketonska dieta za hujšanje - da ali ne?

Ketonska dieta za hujšanje - da ali ne?

Ketonska dieta (ketogena) je bila prakticirana že 100 let nazaj, ko je služila kot zdravilo za epileptične napade pri otrocih. Ketonska dieta je šele v osemdesetih letih postala popularna metoda...

Preberi več
view
Hujšam. Kako pogosto naj se tehtam?

Hujšam. Kako pogosto naj se tehtam?

Odločili ste se, da boste izgubili nekaj kilogramov. Imate program vadbe in prehranski načrt. Prišel je trenutek resnice, ko morate preveriti napredek na tehtnici. Kako pogosto se tehtati?

Preberi več
view
Intermittent fasting kot shujševalna metoda

Intermittent fasting kot shujševalna metoda

Bi verjeli, če vam rečemo, da lahko izgubite kilograme brez da bi se morali dnevno držati predpisanega jedilnika? Ste že slišali za intermittent fasting? Število prekomerno hranjenih in debelih...

Preberi več